tweede bericht - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu tweede bericht - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu

tweede bericht

Door: jannyhouweling

Blijf op de hoogte en volg Anton & Janny

25 September 2011 | Australië, Geraldton

Vrijdag 23 september, dag 5, van Perth naar Yanchep National Park, dagtraject
Vandaag is het prachtig weer, de zon en een heerlijke temperatuur. We zijn wat laat, en Marie en Mike staan al snel voor onze deur met de laatste informatie. Ook wil Marie ook wel met ons naar Kings Park maar dat aanbod hebben we vriendelijk afgeslagen, we moeten toch op eigen benen komen te staan. We gaan naar het winkelcentrum om boodschappen te doen en naar Mac Donald voor internet met koffie. Daar versturen we de berichten naar Waarbenjij, het internet is traag dus dat vergt veel geduld. Maar dan gaan we echt in ‘onze villa op wielen op weg’. Eerst dwars door Perth en dat is een heel grote stad met grote wegen. Gelukkig staat alles wel goed aangegeven op de borden en na een uur rijden zijn we er doorheen. We rijden naar Yanchep Nationaal Park, het park staat bijna in geen enkele reisgids maar er leven Koala’s en dat lijkt ons bijzonder. En het is bijzonder, de koala’s zitten in bomen maar zijn moeilijk te fotograferen, maar het is heel apart. Het park staat bekend om zijn inheemse flora en fauna en daar genieten wij van. Naast de koala’s zijn er veel kangoeroes, schitterend. Erg mooie vogels, groter dan bij ons en met andere geluiden. Er is een hotel met een mooie parkeerplaats, we vragen of we er mogen staan, en dat mag. Zodoende kunnen we tot zonsondergang er rond lopen, het is er geweldig.
Zaterdag 24 september, dag 6, van Yanchep NP naar Cervantes, dagtraject
Lekker geslapen en het zonnetje schijnt. We lopen eerst het meer rond en zien een heel mooie grote vogel waar we de naam niet van weten. Er staan overal veel wilde bloemen, maar het meer is verontreinigd met afvalslip, toch zwemmen er eenden en andere zwemvogels het is apart om te zien, maar een mooie wandeling. De kangoeroes zijn er niet meer, waarschijnlijk omdat er nu veel meer mensen lopen, nog even naar de koala’s kijken. We dachten dat ze dagen stil in de bomen zaten maar er waren toch een paar weg, wel weer mooie opnames kunnen maken. Toen weg, we rijden verder over de ‘60’, met de naam Índian Ocean Road, naar de Pinnacles. Onderweg stappen we regelmatig uit om van het mooie uitzicht over de Indische oceaan te genieten. De Pinnacles staan in het Nambung National Park. Het zijn kalkstenen zuilen waar de grootste 4 meter hoog is. Imponerend om er doorheen te wandelen, we zijn wat later in de middag waardoor er mooie schaduwen zijn, er zijn ook nog wilde bloemen, en het is niet zo heet omdat er een fris windje van de oceaan is. We hadden gehoopt dat we hier konden overnachten maar dat mocht niet, dus rijden we door naar Cervantus, daar staan we op een camping aan zee.

• 25 September 2011 - 15:15

Koos :

Hoi Janny & Anton
    Héél leuk om jullie verslag te lezen. En ook zo de foto's te zien. Ja koala's en de kangoeroes zijn prachtige dieren. Heb ze indertijd ook veel gezien in Australia. Zal jullie reisveeslag zeker blijven lezen. Maar ook de route. Ben benieuwd of jullie nog in plaatsen komen waar ik ook geweest ben. Maar dan reageer ik wel.
    Geniet ervan en groet uit Utrecht.

• 25 September 2011 - 18:21

Gert:

Zo mooi asl het weer bij ons vandaag was, kan het bij jullie niet zijn..... Maar goed, bij ons komt de herfst eraan. De FC te Utrecht mist jullie support node. Het gaat niet goed komen met ze!!!

't Ziet er goed, daar aan de andere kant. Geniet ervan!!

Groet, Gert.

• 25 September 2011 - 23:06

Tino:

Hoi Janny en Anton,

Super leuk om jullie reis te volgen en leuke foto's trouwens.
    Waar een levensloopregeling allemaal niet goed voor is ; )
    Groetjes,
    Tino

• 03 Oktober 2011 - 11:23

Eelco:

Hallo Janny en Anton.

Leuk om jullie belevenissen hier te kunnen volgen.
    Geniet lekker van deze mooie reis en maak veel foto's!

Groetjes,
    Eelco

• 03 Oktober 2011 - 18:09

Rieke:

Mooie foto's. Koala's zijn echt leuke dieren.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.
    Nog een goede plek in het vliegtuig uitgekozen uiteindelijk?
    groetjes

Anton & Janny

Wij, Anton en Janny gaan dit jaar per camper een reis maken over de Balkan, met als einddoel Albanië. Een grote reis waar we jullie als lezers van willen laten meegenieten. Af en toe zullen we foto's en filmpjes op deze site zetten. Vorig jaar zijn we naar het noorden van Europa geweest, en naar Australië, de reisverslagen staan nog op deze site.En de foto is gemaakt in het Kings Park met als achtergrond de skyline van Perth, Australie.

Actief sinds 16 Mei 2011