Groeten uit Perth - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu Groeten uit Perth - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu

Groeten uit Perth

Door: jannyhouweling

Blijf op de hoogte en volg Anton & Janny

23 September 2011 | Nederland, Utrecht

Maandag 19 september 2011, dag 1 van Utrecht tot Dubai dagtraject ongeveer 5335 km.
Vanochtend de laatste loodjes in huis, dat is nooit zo leuk maar het hoort er bij. En het is mooi weer. In ons tuintje bloeit de roos voor de tweede keer en de herfstasters bloeien ook, dat betekent dat de herfst er aan komt. Maar wij vliegen naar het voorjaar, naar Perth in Australie.
Gerbert komt ons om 11:30 uur halen en zet ons op Schiphol af, waarna het wachten begint, natuurlijk afgewisseld met allerlei incheck aktiviteiten en de douane, maar we mogen mee en zo zitten we om 15:30 uur in de Boeing 777 van de Emirates op weg naar Dubai. We doden de tijd met de krant, film en spelletjes, Anton op zijn nieuwe Asus tablet en ik op de laptop. Om 12:30 uur, plaatselijke tijd, in de nacht komen we aan, op een voor ons vreemde luchthaven, het is dan zoeken,maar alles gaat goed en zo staan we een uur later buiten de luchthaven , welke taxi moeten we nemen? Een crème kleurige taxi met een roze dak, dat zijn vrouwelijke chauffeurs, die ja, ja midden in nacht werken, we zijn zo verbaasd en vertrouwen het niet, ze kan ons ook niet uitleggen wat de prijs wordt. We begrijpen elkaar niet goed daarom maar een andere genomen waar we wel een prijs mee konden afspreken. Hij vraagt wel waarom of we zijn vrouwelijke collega niet nemen, dat is nog eens geëmancipeerd. Vermoeid komen we bij het Flora Grand Hotel aan, daar wacht ons een goede koele kamer en een lekker bed. Heerlijk.
Dinsdag 20 september, dag 2, Dubai
Bij het ontbijt kennis gemaakt met de Arabische wereld. Ik weet nu hoe je met een Burka moet eten. Dan per shuttlebus naar Dubai City Centre, daar zijn dezelfde winkels als in Utrecht, alleen is het winkelcentrum een stuk luxer. En de bezoekers zijn ook anders gekleed. Leuke foto’s gemaakt van vrouwen in Burka, zelfs met iemand gepraat en grapjes gemaakt. Ze kwam uit Saoudi Arabie en zat in haar eentje bij Mac Donald te eten, haar man was elders. Het is hier wel erg heet, zo tegen de 40’C, binnen is overal airco, het is zo’n omgekeerde warmte, het lijkt wel of buiten de kachel aanstaat. Terug wat gegeten en vanmiddag een tour door Dubai. Tot nu toe vind ik het hier heel relaxed en geniet ik ervan. De trip met twee andere mensen was ook heel leuk, we zijn langs de ‘high lights’ van Dubai gereden, kregen uitleg en mochten regelmatig dingen bekijken. Het is allemaal geweldig, maar ook iets onnatuurlijks, zo midden in de woestijn een stad met enorme hoge gebouwen. Terug in het hotel, dat staat in de oudere wijk Deira is alles weer wat dichter bij de grond, een menselijke maat.
woensdag 21 september 2011, dag 3 van Dubai tot Perth dagtraject ongeveer 9050 km.
Vanochtend om half zes opgestaan, om 6 uur ontbijt en om 7 uur per taxi (service hotel) naar de luchthaven, Daar de gebruikelijke procedure en dan weer wachten tot 10:05 uur de tijd waarop het vliegtuig vertrekt naar Perth. Helaas is op het vliegveld de internetverbinding te zwak waardoor ik mijn verslag niet kan versturen. Momenteel zitten we in het vliegtuig, we hebben 10,5 uur de tijd om van alles en nog wat te doen, dan komen we midden in de nacht aan, waar we door Marie en Mike van het vliegveld opgehaald worden, en gaat het Australische avontuur beginnen.
Donderdag 22 september, dag 3, Perth
Gisteren is het een lange dag geworden, na alle formaliteiten op de luchthaven van Perth stonden we dan om 2 uur buiten, en daar stonden Mike en Marie, ze herkenden Anton aan zijn baard dus dat was niet moeilijk. Toen naar de camper en Mike heeft Anton de meest belangrijke zaken verteld. Marie zei wat vind je van de roomservice? Op het mooi opgemaakte bed lagen twee lekkere bonbonnetjes. Marie en Mike waren ook erg moe en gingen om 3 uur weg en wij waren natuurlijk klaar wakker, toen maar een stevige borrel als slaapmuts en zijn gaan slapen en… we werden keurig rond 8 uur Australische tijd wakker. Na een half uurtje toch opgestaan en dan eens kijken waar we aangeland zijn. Ik kan jullie zeggen het is een geweldige camper met alles aan boord. Van het afwasmiddel tot brood en van een handwasser en strijkijzer tot een fles West Australische wijn en alles wat een mens nog meer nodig zou kunnen hebben. De camper staat op het terrein van M & M waar ze een nieuw huis aan het bouwen zijn, er is zoveel ruimte, daar zouden wij 20 huizen bouwen. Bij deze mail ook een foto van de camper, je kunt één wand uitschuiven, dan is de kamer groter. Echt waar we vallen van de ene verbazing in de andere. Om 2 uur komen M&M weer om ons alles uit te leggen, tactisch bieden ze aan ons naar de supermarkt te brengen, ik in de auto met Marie en Anton in de camper met Mike, een soort rijexamen dus. Bij het winkelcentrum nemen we afscheid, we doen onze boodschappen en rijden samen naar de camperplek terug. Morgen gaan we echt op reis door Australie.

• 03 Oktober 2011 - 18:07

Rieke:

Mooi verhaal, heel veel reisplezier toegewenst!
    Groetjes Rieke