eerste verslag - Reisverslag uit Poznań, Polen van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu eerste verslag - Reisverslag uit Poznań, Polen van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu

eerste verslag

Door: jannyhouweling

Blijf op de hoogte en volg Anton & Janny

26 Mei 2011 | Polen, Poznań

Woensdag 25 mei, dag 1 van Utrecht tot Netzen dagtraject 574 km.
Om 9:30 uur vertrekken we, uitgezwaaid door de buren. Het is prachtig weer, dus heerlijk om op vakantie te gaan.
Het is een echte rijdag, en in de middag kiezen we ervoor om 60 km. voor Berlijn te stoppen. Dichtbij de snelweg is er bij een meertje een hotel restaurant annex camperplek, het is een heel mooie plek aan het meer en we staan er met 4 campers. We eten bij het restaurant op het terras, ik eet lekker asperges en Anton forel. Heerlijk na zo’n dag rijden een goed begin van onze vakantie.
Donderdag 26 mei, dag 2 van Netzen D tot Poznan P dagtraject 326 km.
Weer heel mooi weer. We vertrekken om 8:30 uur en rijden zonder problemen langs Berlijn naar de Poolse grens. In Polen wordt er hard aan de weg gewerkt en dat levert file’s en dus veel oponthoudt op. Voor ons staat een Nederlander die voor zaken regelmatig naar Polen gaat en als we stil staan praten we ermee. We vertellen dat we vandaag ook het Jezusbeeld in Swiebodzin willen bezoeken. Hij vertelt hoe we er moeten komen, na later blijkt een heel goed advies. Door alle vertraging is dit beeld de enige bezienswaardigheid van die dag geworden. Van ver zie je het beeld al. Het staat op een heuvel en is 33 meter hoog, voor ieder jaar van Jezus één meter. Het is bedacht door de priester Sylwester Zawadzki en het is in november 2010 klaar gekomen. Rondom het beeld is het nog armoe troef, het ziet er allemaal niet erg mooi uit. Gelukkig komt er een stukje tolweg en dat schiet wat op. We komen tot Poznan, een erg drukke stad maar met de GPS en rijkunst van Anton worden we door deze drukke stad geloodst. De camping is mooi en luxe, we kunnen lekker buiten zitten.

• 26 Mei 2011 - 22:33

Tino:

Waaauw, Jullie weten ons wel jaloers te krijgen met jullie vakanties. Fijn te lezen dat het goede start hebben gemaakt met vooral mooi weer. Momenteel regent het hier in Breda. Ben benieuwd naar het vervolgverhaal.

Groetjes,
    Tino en Wendy

• 26 Mei 2011 - 22:35

Tino:

Waaauw, Jullie weten ons wel jaloers te krijgen met jullie vakanties. Fijn te lezen dat jullie een goede start hebben gemaakt met vooral mooi weer. Momenteel regent het hier in Breda. Ben benieuwd naar het vervolgverhaal.

Groetjes,
    Tino en Wendy

• 04 Juni 2011 - 18:31

Gert:

Ha Janny en Anton,

Het werkt. Leuk om te volgen. Goede resi verder!!!

Groet,

Gert.

Anton & Janny

Wij, Anton en Janny gaan dit jaar per camper een reis maken over de Balkan, met als einddoel Albanië. Een grote reis waar we jullie als lezers van willen laten meegenieten. Af en toe zullen we foto's en filmpjes op deze site zetten. Vorig jaar zijn we naar het noorden van Europa geweest, en naar Australië, de reisverslagen staan nog op deze site.En de foto is gemaakt in het Kings Park met als achtergrond de skyline van Perth, Australie.

Actief sinds 16 Mei 2011