Snorkelen - Reisverslag uit Leigh, Nieuw Zeeland van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Leigh, Nieuw Zeeland van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Door: janny

Blijf op de hoogte en volg Anton & Janny

14 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Leigh

Verslag 8
Dinsdag 12 maart dag 31 van Whangamata naar Thames dagtraject 155 km
Het is eentonig maar het weer is weer stralend. Vandaag brengen we een bezoek aan het schiereiland Coromandel. We rijden over een bochtige weg naar Tairua en daarna naar de Hot Water Beach bij Hahei. Hier aan de Grote Oceaan met een ruige zee liggen op het strand verborgen warme water bronnen, die maar op bepaalde tijden opborrelen. Denk niet dat wij dat allemaal zo precies weten, er staan aan het strand informatieborden. Als je het wilt ervaren moet je een gat op het strand graven en met een beetje geluk borrelt het erg hete water naar boven, zo heet dat je je voeten er aan kunt branden. Je ziet dan ook de mensen met scheppen naar de plaats lopen waar dit alles mogelijk is. En… al hebben we niet gegraven, we mochten toch meegenieten van de Hot Water Pool. Maar we hebben vooral genoten van dit ‘weer’ prachtige strand met hoge golven. Na dit evenement gaan we door naar de Cathedral Cove. Een rots aan zee, die je na een fikse wandeling kunt bereiken Het is zeer de moeite waard, een wandeling door de bossen en behoorlijk dalen om het strand te bereiken, en dan die rots te zien die op de ingang van een Kathedraal lijkt. Ook hier geweldig genieten en dan weer al die trappen omhoog en het stijgende voetpad op naar de camper, gelukkig staat daar op de parkeerplaats een ijscokar,en…. dat ijsje smaakt heerlijk. Daarna door gereden naar Thames, waar we met twee andere kampeerders bij een golfbaan staan om te overnachten.
Woensdag 13 maart dag 32 van Thames naar Goat Island dagtraject km
Vanochtend komen we er achter dat we niet alleen bij een golfbaan staan, maar ook bij een drukke weg, al vroeg rijdt het verkeer er, dus uitslapen is er niet bij. Nu is dat dit keer nier zo erg want we hebben een belangrijke rit voor de boeg, nl om dwars door Auckland te rijden naar het noordelijkste deel van NZ. Het gaat allemaal prima, in Auckland nagenoeg geen oponthoud. Maar de drukte bij Auckland doet niet onder voor drukke Europese wegen. We rijden door naar Goat Island, daar kun je snorkelen, daar is het vandaag te laat voor, we hebben al wat informatie verzameld en morgen gaan we het proberen. We staan deze avond bij Seafriends, 2 km van het strand en een Nederlander is de eigenaar, het is een educatieve onderneming en geeft snorkelles aan schoolkinderen.
Vandaag weer mooi weer, maar er komt een hurricane vanuit Nieuw Caledonië aan, we zijn gewaarschuwd.
Donderdag 14 maart dag 33 verblijf Goat Island
Het is bewolkt, maar in de middag komt de zon weer.
Vandaag gaan we snorkelen. Bij Seafriends waar we kamperen kunnen we een hele snorkel uitrusting huren. Goat Island is een marine reserve en beschermd gebied, een prachtige plaats, nog niet erg teoristisch waar je kunt snorkelen. In het snorkelpak blijf je drijven , dus hierin kun je wat zorgelozer snorkelen, bijkomend voordeel is dat de pakken de lichaamswarmte vast houden en dus heerlijk aangenaam is bij het zeewater van 19 ‘C. Het wordt een mooie dag, er zijn mooie vissen en er zijn veel schoolklassen die les krijgen in snorkelen, genoeg te beleven zowel in als buiten het water. We blijven er de hele dag en gaan dan terug naar Seafriends waar Floor Antonie, de eigenaar, ons weer staat op te wachten, werkelijk een geweldig plekje. Vanavond kunnen we weer BVN, een Nederlands Vlaamse zender, krijgen. Daarop het nieuws van de nieuwe paus, een Argentijn, en wij Nederlanders krijgen een Argentijnse koningin, dat is toch bijzonder.

• 15 Maart 2013 - 19:51

Jan En Joke Hengelaar:

Janny Van Hartegefeliciteerd met je verjaardag

ook voor Anton.We genieten iedere keer van de uitgebreide verslagen.

Hier ligt nog steeds sneeuw,we verlangen naar het voorjaar,

Jan heeft nu jicht,krijgt nu gelukkig medicijnen tegen de pijn

zo,n lang verslag als jij kunt zit er niet niet.

Met een hartelijke groet ,

Jan en Joke.

Anton & Janny

Wij, Anton en Janny gaan dit jaar per camper een reis maken over de Balkan, met als einddoel Albanië. Een grote reis waar we jullie als lezers van willen laten meegenieten. Af en toe zullen we foto's en filmpjes op deze site zetten. Vorig jaar zijn we naar het noorden van Europa geweest, en naar Australië, de reisverslagen staan nog op deze site.En de foto is gemaakt in het Kings Park met als achtergrond de skyline van Perth, Australie.

Actief sinds 16 Mei 2011