Groeten uit Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu Groeten uit Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu

Groeten uit Seoul

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Anton & Janny

25 Maart 2013 | Zuid-Korea, Seoel

Momenteel logeren wij in een hotel in Seoul. Onze reis in NZ zit er op, en het verslag kun je hierna lezen.
Na een binnenlandse vlucht in NZ en daarna een vlucht van 11 uur zijn we in een koud Seoul aangekomen. En dat is weer helemaal iets nieuws. Zojuist hebben we hier in een restaurant gegeten, het was een verrassing wat we kregen, maar het smaakte wel. Dus vannacht hier lekker slapen en dan het laatste traject van de reis, naar Nederland en daar is het ook koud, dat zal wennen voor ons zijn.

Verslag 10
Woensdag 20 maart dag 39 van Muriwai Beach naar Raglan dagtraject 192 km
Vanochtend eerst weer naar de rotsen waar de Jan van Genten met hun jongen zitten. Er is een wandelpad naar toe met uitzichtpunten waar het goed fotograferen en filmen is. Super om te zien hoe de ouders aan komen vliegen en precies bij hun jong landen. Vervolgens hun gevangen vis klaar maken waarna het hongerige jong het op mag eten. Sommige jongen hadden nog een donzen vacht, anderen zijn al verder en proberen te vliegen, jammer genoeg hebben we dat niet meegemaakt. Daarna rijden we door, eerst door Auckland, Dat gaat weer goed, druk maar geen files. Dan nemen we de Hwy 22 een rustige en erg mooie weg door het boerenland. Het land is erg droog, het lijkt het binnenland van Spanje wel in het najaar, voor NZ is het uitzonderlijk droog, maar wij profiteren ervan, want ook vandaag is het weer super weer. We rijden door naar Raglan een levendig dorpje aan zee. Hier staan we bij een club gebouw, waar je ook kunt eten, dat doen we dus vanavond. Het is ook clubavond en men houdt een quiz, komisch om te zien, zoiets kennen we in Nederland niet meer.

Donderdag 21 maart dag 40 van Raglan naar Waitara dagtraject 270 km
Mooi weer. Vandaag rijden we een lang traject, want we moeten toch wel op tijd in Palmerston aan komen, omweer terug naar Nederland te reizen. We bezoeken nog wel de Waitamo Caves. Het zijn mooie grotten waarin vooral veel glimwormpjes zitten. Als het donker is dan zie je ze als lichtjes. Vooral de boottocht door de grot is mooi, alles oorverdovend stil, alleen af en toe het geluid van het vallen van een waterdruppel, met als dak de duizenden glimwormpjes die glinsteren. Na afloop wandelen we nog naar een uitzichtspunt, een lekkere frisse neus als pauze voor een lange rit. Aan het einde van de dag gaan we staan bij een glofclub, er staan nog twee campers, het is een mooi terrein en je hebt er electra, toilet en douche, wat heeft een camperaar dan nog meer nodig?!.

Vrijdag 22 maart dag 41 van Waitara naar Hawera dagtraject km
Mooi weer. We rijden naar New Plymouth, om vandaar bij de Mount Egmont te gaan wandelen. De Mt Egmont is een vulkaan in ruste, maar van verre zie je al aan de contouren van de berg dat het ooit een vulkaan was. Bij Egmont Village rijden we de berg op om bij een picknickplaats een wandeling te maken. Het is een wandeling door ‘een Oerbos’; bomen bedekt met mossen, hoge varens, een riviertje dat er doorheen stroomt, kortom een prachtige natuur. Toch gaat hetnu even regenen, maar die is van korte duur. Ook deze avond belanden we bij een golfclub, ook hier weer dezelfde faciliteiten en we hebben nu buren in de vorm van een buscamper die twee keer zo groot is als de onze en men heeft er ook nog een personen auto bij.

Zaterdag 23 maart dag 42 van Hawera naar Wantanui dagtraject km
Vandaag ook weer mooi weer. Het uitzicht op Mt. Egmont is geweldig. Maar vandaag staat de schhonmaak van de camper op het programma. We nemen en camping, speciaal om de gelegenheid te hebben voor een grondige schoonmaak van ons huis van de afgelopen weken. De geplande camping valt tegen, het is echt vergane glorie, maar gelukkig is er veel en heet water dat is nodig voor de schoonmaak. Maar als dissonant de afvalcontainers staat dichtbij en daarom zijn er veel vliegen. Het is moeilijk maar het komt allemaal weer voor elkaar.
Zondag 24 maart dag 43 van Wantanui naar Palmerston Noord dagtraject km.
Weer een stralende zon. Wat hebben we toch veel geluk. Men vertelt ons dat het uitzonderlijk is 6 weken zulk mooi weer, vorig jaar heeft NZ een slechte zomer gehad. Vandaag het laatste traject terug naar Palmerston Noord en naar Rob en Grietje. Ter afsluiting trakteren wij hun op een lunch en dat doen we in het restaurant van hun zoon. Buiten op het terras gezeten , doen wij ons verhaal en genieten we van de heerlijke lunch. Dan de koffers pakken en de laatste zaken regelen. S’Avonds nog BVN gekeken en vroeg naar bed.

Maandag 25 maart dag 44 van Palmerston Noord naar. Seoul dagtraject km
Het is vroeg dag, om 5 uur staan we op en na het ontbijt brengen Rob en Grietje ons naar het vliegveld. Het vliegtuig vertrekt om 6:45 uur, het is nog donker. We nemen hartelijk afscheid van hen. HEEL ERG BEDANKT!!! Het is een onvergetelijke reis geworden.
De vlucht gaat naar Auckland en vandaar naar Seoul. Nu zit ik in het vliegtuig te schrijven, In Seoul moeten we lang wachten, vandaar dat we daar een hotel hebben voor de nacht. Daar hoop ik dit verslag te versturen.

Jullie zien het, het is gelukt.
Tot ziens in Nederland,
Anton & Janny.

• 26 Maart 2013 - 23:36

Sylvia:

beste Anton en Janny
    we horen als jullie in Nederland zijn wel weer van jullie,
    nog een goede reis verder en welkom weer in het erg koude Nederland.
    groetjes Gerrit en Sylvia

• 28 Maart 2013 - 09:14

Eelco:

Hoi Anton en Janny,

Allereerst nog even een wat late maar toch gemeend hartelijk gefeliciteerd Janny nog met je verjaardag! Mooi land om je verjaardag te vieren.

Wat hebben jullie een weer mooie reis gemaakt en gelukkig ook zoveel mooi weer gehad. Erg leuk om het verslag weer te kunnen lezen!

Tja dat mooie weer ga je hier nog wel missen, veel te koud voor de tijd van het jaar. Hopelijk reist het mooie weer met jullie terug!

Een fijne paasdagen gewenst en ik spreek Anton volgende week weer.

Groetjes,
    Eelco

• 28 Maart 2013 - 16:53

Annechien:

Beste Janny en Anton,
    Goede thuisreis en ik stuur jullie vast wat digitale warmte, want dat kunnen jullie in het koude kikkerlandje wel gebruiken! Wel thuis,
    Annechien