Vulkanisch gebied - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu Vulkanisch gebied - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu

Vulkanisch gebied

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Anton & Janny

12 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Thames

Beste mensen, hier weer een nieuw reisverslag, het is hier nog steeds prachtig weer. Morgen gaan we voorbij Auckland, maar nu het verslag tot gisteren. Hartelijke groet, Anton & Janny.
Verslag 7
Donderdag 7 maart dag 26 van Paparoa Point naar Picton dagtraject 163 km
Het weer is rustig en wel bewolkt, en in de middag gaat de zon weer schijnen met een temperatuur van 25 ‘C. We gaan nog even naar de rotsen en de zee, kijken naar de zeehonden. En er liggen er heel veel te slapen ik wordt gewaarschuwd want ik val er bijna over. Het is een machtig gezicht te overnachten bij de zeehonden, de zeevogels, de eenden en de meeuwen. Maar we gaan verder naar Picton, daar nemen we een camping en doen daar de was en andere huishoudelijke dingen. In de avond BBQ en morgen verlaten we het Zuider Eiland en zetten onze reis door op het Noorder Eiland

Vrijdag 8 maart dag 27 van Picton naar Taihape dagtraject 242 km
Mooi weer. Vandaag een vaar- en rijdag. ’s Ochtends om 7 uur schepen we in en varen om 8 uur weg vanuit Picton naar Wellington. Dan rijden we door naar Taihape. Daar gaan we naar de camping, daar ontmoeten we nog een geëmigreerde Nederlander. Hij maakt en verkoopt nu natuur zeepjes.

Zaterdag 9 maart dag 28 van Taihape naar Turangi, Lake Taupo dagtraject km
Mooi weer. Een mooie dag met wandelingen in het Nationaal Park , waar werkende vulkanen zijn en waar ook een berg is met sneeuw op de top, en dan rijden we langs de bloeiende heide, terwijl in Nederland de lente nog moet komen. Om de werkende vulkanen zijn rookpluimen, ze stelen prachtig af tegen de helder blauwe lucht.
Aan het einde van de dag gaan we staan op een camperplek, een leuke plek, vriendelijke mensen maar toch ook behoorlijk wat vliegjes. Ik hoop dat het vannacht goed gaat. En …er zijn ook scharrelkippen.

Zondag 10 maart dag 29 van Turangi, Lake Taupo naar Waikite Valley dagtraject 170 km.
Mooi weer. Vannacht geen last gehad van de vliegjes. En toen ik de camperdeur open deed begroete de eerste scharrelkip mij. Even lette ik niet op en toen stond ze in de camper maar helaas bracht ze geen ei mee. Maar je voelt je wel echt op het platte land. We trekken verder, rijden met een grote boog om Lake Taupo over de Hwy 41 en Hwy 32 een prachtige en rustige weg met gele, door de droogte verdorde heuvels en daarin de donkergroene dennen, het is een kenmerkend gezicht van NY. We rijden naar Waikite Valley, hier is een camping met de mooie naam The Living Waters of Waikite Valley. Een camping annex thermaal baden, hier kunnen we heerlijk baden. In de middag hebben we er gebruik van gemaakt en ’s avonds ook weer, de temperaturen zijn wel tot 40 ‘C. Naast ons staat een jong Nederlands stel met een leuke opgepimte camper (heel populair in NZ), ze zijn 7 maanden op wereldreis, van Zuid Amerika, naar NZ en dan naar Azië, dat is nog eens reizen.
Maandag 11 maart dag 30 van Waikite Valley naar Whangamata dagtraject km
Vanochtend hangt er boven de camping een damplaag van stoom , met daarbij een lichte zwavellucht. We merken dus goed dat we in vulkanisch gebied zitten. Als de zon wat sterker is lost het op en het is weer stralend weer. Deze ochtend eerst het thermaalbad in, wakker worden in water van zo’n 40 ‘C, dat maak je niet iedere dag mee. Na douche en ontbijt trekken we verder. Overal in dit gebied zie je het stoom uit de aarde komen, een imposant gezicht. We rijden nog naar een modderpoel waar je hete damp uit de grond ziet op borrelen. Een imposant gezicht.
We rijden vandaag door naar Whangamata, een goede plaats om het schiereiland Coromandel te bezoeken, wat morgen op het programma staat. Het is veel rijden en met een temperatuur van zo’n 28 ‘C niet aangenaam, maar we willen wat van NZ zien en dan horen zulke dagen erbij. Bovendien rijden we over drukke wegen, we hopen dat het morgen weer rustig zal zijn.

Anton & Janny

Wij, Anton en Janny gaan dit jaar per camper een reis maken over de Balkan, met als einddoel Albanië. Een grote reis waar we jullie als lezers van willen laten meegenieten. Af en toe zullen we foto's en filmpjes op deze site zetten. Vorig jaar zijn we naar het noorden van Europa geweest, en naar Australië, de reisverslagen staan nog op deze site.En de foto is gemaakt in het Kings Park met als achtergrond de skyline van Perth, Australie.

Actief sinds 16 Mei 2011