heel veel schapen - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu heel veel schapen - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu

heel veel schapen

Blijf op de hoogte en volg Anton & Janny

31 Augustus 2012 | Ierland, Dublin

jannyhouwelingter ivm internet problemen op de laptop
Dinsdag 28 augustus 2012 dag 11 van Inverness naar John o’Groats dagtraject 199 km.
Het weer is wisselvallig, maar het is natuurlijk Schotland. We rijden vandaag naar het noordelijkste deel van Schotland. Naar John o’Groats het is een geweldige rit over de A9 . We bezoeken nog de Clynelish Whisky destilleerderij en krijgen daar een rondleiding. We hebben niet geproefd, tenslotte moeten we verder, maar van de geur in de destilleerderij wordt je bijna dronken. De stenen van de opslagplaats van de tonnen whisky slaan zwart uit vanwege de processen die het maken van de whysky met zich mee brengt. Het is wel interessant om alles te zien en te beleven. Het weer wordt steeds beter en de weg is schitterend, paarse heuvels, door de heide, zeer veel schapen en koeien allemaal prachtig. We komen aan bij het plaatsje John o’Groats (genoemd naar de Nederlander Jan de Groot die hier in 1509 woonde) De camping is bij de ferry je kijkt op zee , prachtig. We zijn niet de enige Nederlanders , er is een NKC reis die ook op de camping aankomt.
Woensdag 29 augustus 2012 dag 12 verblijf in John o’Groats
Weer is wisselvallig. We staan op een camping aan zee je kunt vanuit de camper de zee zien en bijna ook de zeehonden die hier voor de kust zwemmen. We pakken de fiets en rijden naar de vuurtoren in de hoop daar meer zeehonden te zien, maar het begint te regenen dus we gaan terug en in de middag gaan we met een ‘wildcruise’ mee. Gelukkig wordt het droog en het is een heerlijke tocht om een eilandje behalve met het wild valt het wat tegen, wat vogels gezien en wat zeehonden, alleen ver weg. Toch wel een lekkere dag met de frisse lucht en de geweldige natuur hier. ’s Avonds trekt de wind aan en gaat het stormen, als we in bed liggen voelt het alsof we op zee zijn.
Donderdag 30 augustus 2012 dag 13 van John o’Groats naar Durness dagtraject 149 km.
Vanochtend gaat de wind liggen en het weer wordt beter. In de loop van de dag gaat de zon steeds meer schijnen, maar er blijft een koude wind, maar ja,het is natuurlijk Schotland. We rijden een mooie tocht over de A 838, het noordelijkste stuk van Schotland. Het is hier schitterend. Afwisselend rijd je langs zee met de mooie baaien en strandjes en dan weer door het binnenland met veel heide kleine meertjes en heel, heel veel schapen. Echt overal schapen om ons heen! We maken een paar wandelingetjes en aan het eind van de middag vinden we een camping in Durness. En daar ontmoeten we weer een camperclub. Bij de zon komt toch weer de regen, maar ook een schitterende regenboog. Wat is de natuur toch overweldigend.
Vrijdag 31 augustus 2012 dag 14 van Durness naar Ullapool dagtraject 100 km.Het is weer mis met het weer. Toch trekken we verder en het wordt weer een mooie tocht. De natuur is hier wat ruiger met meer dennenbossen afwisselend, met meertjes en wat minder heide. We zijn vroeg op de camping en gaan het dorpje in, wat boodschappen doen en internetten, dat is ook vakantie.
Dus vanuit het café met een lekkere kop cappuccino de hartelijke groeten uit Schotland,
Anton & Janny.

PS, nu dus ontdekt hoe ik met mijn tablet kan knippen en plakken vanuit polaris office naar waarbenjij,nu, wel lastig maar het gaat en de laptop geeft nog steeds problemen met opslaan op die site van waarbenjij.nu

Anton & Janny

Wij, Anton en Janny gaan dit jaar per camper een reis maken over de Balkan, met als einddoel Albanië. Een grote reis waar we jullie als lezers van willen laten meegenieten. Af en toe zullen we foto's en filmpjes op deze site zetten. Vorig jaar zijn we naar het noorden van Europa geweest, en naar Australië, de reisverslagen staan nog op deze site.En de foto is gemaakt in het Kings Park met als achtergrond de skyline van Perth, Australie.

Actief sinds 16 Mei 2011