de schotse grijze luchten - Reisverslag uit Fort William, Verenigd Koninkrijk van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu de schotse grijze luchten - Reisverslag uit Fort William, Verenigd Koninkrijk van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu

de schotse grijze luchten

Blijf op de hoogte en volg Anton & Janny

03 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Fort William

Zaterdag 1 september 2012 dag 15 van Ullapool naar Kyle ofLochalsh dagtraject 200 km.
Slecht weer, de hele dag regen. Dat is jammer want we rijden door een heel mooi gebied. We rijden eerst over de A 835, dan de A832 en bij Achnasheen nemen we de A 890 tot Kyle ofLochalsh. Voornamelijk langs zee en de Loch’s. We hebben geluk omdat we Gruinard Bay zeehonden zien. Ze liggen zo leuk op rotsjes in zee om er af en toe af te gaan om een visje te verschalken. We zien het wel vanaf afstand want je kunt niet bij de kust komen, maar dat is juist een leuke plaats om het te observeren. Wel jammer van al die regen, maar elk nadeel heeft zijn voordeel, dit gebied staat bekend om de mitsjes (kleine muggen) die zijn er alleen bij mooi weer dus die hebben we nu niet.
Zondag 2 september 2012 dag 16 verblijf Kyle ofLochalsh rondrit over Isle of Skye 210 km.
Verjaardag van Anton, dat vieren we op bescheiden wijze met koffie met gebak. Wel krijgt hij enkele SMSjes, dat is erg leuk. Vandaag bezoeken we het Isle of Skye. Veel uitzichtpunten, de steile kusten bestaan voornamelijk door rotsen maar zijn soms met groen mos bedekt. Door de vele regen zijn er veel watervallen. Vandaag is het weer best goed, af en toe de zon en een beetje wind. De wind houd de mitsjes bij ons weg, dus nu aangenaam, maar in de middag gaat het toch weer regenen, daarom hebben we het tweede deel van onze route niet gereden. Toch zijn we de hele dag weer op pad geweest.
Maandag 3 eptember 2012 dag 17 van Kyle ofLochals naar Fort William dagtraject 90 km.
We zien Schotland vandaag weer onder een grijs wolkendek. Nu zijn we Mac Donald aan het internetten, dat is in Schotland de beste plaats voor gebruik van internet. Ook hier nog emails en kaarten voor Anton’s verjaardag, toch leuk al die digitale mogelijkheden.
Hartelijke groeten ,
Anton en Janny
PS, iedereen die een sms stuurde, of een email of een digitale verjaardagskaart heel hartlijk dank hiervoor.

• 22 September 2012 - 19:28

Buurtjes:

buurman we feliciteren je nog met je verjaardag beter laat dan noot.

janneke en philips

Anton & Janny

Wij, Anton en Janny gaan dit jaar per camper een reis maken over de Balkan, met als einddoel Albanië. Een grote reis waar we jullie als lezers van willen laten meegenieten. Af en toe zullen we foto's en filmpjes op deze site zetten. Vorig jaar zijn we naar het noorden van Europa geweest, en naar Australië, de reisverslagen staan nog op deze site.En de foto is gemaakt in het Kings Park met als achtergrond de skyline van Perth, Australie.

Actief sinds 16 Mei 2011