Op weg naar Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu Op weg naar Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van Anton & Janny Houweling - WaarBenJij.nu

Op weg naar Cork

Blijf op de hoogte en volg Anton & Janny

14 September 2012 | Ierland, Cork

Dag allemaal, hierbij een reisverslag uit Ierland. Het is hier mooi weer, elke dag valt er wel een bui maar de zon overheerst. Ierland is wat minder spectaculair als Schotland, dus in het verslag ook wat minder beschrijvingen, maar jullie kunnen wel lezen waar we ons bevinden en wat we tegen komen op ’s Heeren wegen. Vandaag gaan we naar Cork, daar gaat onze nicht studeren.
Hartelijke groet uit een liefelijk Ierland,
Anton & Janny.
Maandag 10 september 2012 dag 24 van Howth bij Dublin naar Wicklow dagtraject 120 km.
De dag begint met goed weer. We genieten nog even van de leuke camperplek aan de haven en voeren de meeuwen en dan reizen we verder. Eerst naar Maynooth, daar is een mooi kasteel, aldus de reisgids, maar dat viel tegen het bleek een kasteel ruïne te zijn en die deze dag ook niet te bezichtigen is. Het stadje zelf is wel leuk, dus we lopen er nog wat rond. Op maandagmorgen is iedereen natuurlijk druk, behalve wij dan. Daarna gaan we verder om een rondrit te maken door de Wicklow Mountains. Maar helaas het begint te regenen en het gaat steeds harder regenen, we besluiten direct door te rijden naar de camping in Wicklow. Tegen de avond wordt het droog, en morgen zien we weer verder.
Dinsdag 11 september 2012 dag 25 van Wicklow naar Wexford dagtraject 131 km.
Toen ik vanmorgen vanuit bed door het dakraam keek zie ik een strak blauwe lucht. Dat is mooi, dus snel eruit want het wordt een mooie dag. Ondanks die zon is het buiten nog maar 8 ‘C. Het is tenslotte Ierland en herfst. We gaan vandaag weer naar de Wicklow Mountains naar Glendalough daar staan de ruïnes van een kloostercomplex gesticht in de 6e eeuw , je kunt er heerlijk wandelen en dat doen wij dan ook. Na die tijd gaan we verder we hebben een adresje waar een camperplek zou zijn, maar helaas er staat een bord ‘No Overnight’ dus we gaan toch maar naar een camping bij Wexford, weer een mooie plek met het uitzicht over zee.
Woensdag 12 september 2012 dag 26 van Wexford naar Clogheen dagtraject 179 km.
Vandaag gaat Nederland weer naar de stembus om een nieuwe tweede kamer te kiezen, maar wij niet. Reden: we zijn met vakantie, maar ook een protest antistem, omdat we denken dat er voor onze generatie geen aandacht meer is. Nou ja, je kunt het ook omdraaien, er is zoveel aandacht dat de nieuwe AOWers nog even moeten wachten op hun AOW, en dat het pensioen ook genivelleerd wordt. En dan de zorg daar zijn we ook te duur voor. Maar we hebben alles gevolgd, omdat de TV per satelliet tot ons komt. Dus overdag genieten we van prachtige vergezichten in dit mooie land en ’s avonds komt Den Haag tot ons. Nu ik dit schrijf staat de TV weer aan maar nog geen uitslagen.
Vandaag stonden we op met weer mooi weer en een prachtige zonsopkomst. Dat is weer echt genieten. Vandaag rijden we een autorit uit de reisgids die eindigt in Clogheen. Een dorpje in het binnenland van Ierland. Ierland is nogal camper onvriendelijk als er een parkeerplaats is dan staat er meestal een slagboom voor met een hoogte van 2,10 mtr. En dat betekent dat een camper hier niet op kan staan, we moeten dus veel doorrijden, tenslotte zijn we in het plaatsje Clonmel maar op de parkeerplaats van een ziekenhuis gaan staan en hebben we het plaatsje bezocht, een aardig plaatsje en heel oud , hier lijkt het wel armoediger dan in de buurt van Dublin.
Nu maar kijken naar wat Nederland gekozen heeft.
Donderdag 13 september 2012 dag 27 van Clogheen naar Ballycotton dagtraject
En we hebben gisteravond gekeken naar de TV, het is een spectaculaire verkiezingsuitslag geworden, vanochtend zien we de definitieve uitslag, kijken of de politici nog iets voor onze generatie gaat doen, hopelijk wordt Henk Krol, 50+, de luis in de pels van het parlement. Vandaag reizen we door de bergen door het dal van The Vee naar Lismore een leuk stadje met een mooi kasteel dat aan de Black water rivier staat. We kunnen er leuk wandelen. Dan rijden we verder naar Youghal een havenplaatsje aan zee, het heeft nog stadsmuren en de huizen zijn heel kleurig. Dan gaan we verder over kleine wegen en toevallig komen we in Ballycotton een plaatsje aan zee en er is een mooie parkeerplaats bij een hotel , een goede plek om te overnachten. Er is nog tijd om heerlijk in de zon aan het strand te zitten en te lezen. Ook dat is heerlijk in de vakantie.